ماساژ صورت و بدن

تعريف ماساژ

به طور کلي، ماساژ عبارتست از يک سري حرکات منظم، مرتب و اصولي که روي بافتهاي بدن به منظور اهداف خاصي بکار مي رود. به عبارت ديگر ماساژ عبارتست از يک سري حرکات و مهارتهاي دستي که بطورمنظم و مخصوص بر روي بافتهاي بدن جهت تأثير بر سيستم عصبي، عضلاني، پوست، مفاصل و گردش خون بکار مي رود

 

فواید ماساژ صورت:

بهبودشکل و حالت عضلات و پوست صورت به گونه ای که پوست شما نرم تر و با قوام تر میشود.

ریلکس شدن عضلات صورت و چشمها

تسکن سردرد ها و درد های ناحیه ای صورت

کاهش چین و چروک ریز و کم عمق پوست صورت

تحریک جریان خون

کاهش استرس و تنش

ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی

رهایی از فشار چشم ها

 

روش انجام :

۱)چـشمـان خـود را ببـنـدید و کف دستها را روی چشمهاقرار دهید. به روی چشم هـا فشـار ملایمی واردکرده و به آهستگی دستها را بردارید.

۲) شـست خـود را در وسـط چـانه قـرار دهـیـد و با حرکات چرخشی آن را ماساژ دهید.

۳) با کـف دستـها، یـکی بدنبال دیگری، روی پیشانی را از راس بینی تا خط رویش موها بکشید.

۴) از راس بیـنـی شـروع کرده، و از ابتدا تا انتهای ابروها را با انگشتان شست و اشاره نیشگون وار بکشید.

۵) زیـر استـخوانهای گـونه را با ملایمت با سوی بالا فشار دهید و بمدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.

۶) انگشت اشاره و انـگشت میانی را دو طرف سوراخهای بینی قرار داده و در جهت زیر استخوان هــای گونه، سپس بالاتر تا گوشها بکشید و در انتها در ناحیه شقـیــقه ها یک حرکت دایره وار انجام دهید.

۷) نـوک سـه انـگشـت خود را بروی بخش فوقانی پیشانی قـرار داده و بـا کـمـی فشـار بـه سـمــت شقیقه ها و پایین بکشید.

۸) انگشتان را روی نقطه شروع ابروها گذاشته و به سمت شقیقه ها بکشید.

۹) انـگشـت اشـاره را از وسط لبـها به سمت گوشه لبها و بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید.

۱۰) از چـانه شروع کنید و کف دستانتان روی استخوانهای گونه و خط فـک بـه سـمت شقیقه ها و گوش مالش دهید.

۱۱) نوک انگشتان سبابه را روی چانه قرار داده و به سمت بـالا تـا پـایـین استخوانهای گونه بالا بکشید و ۳۰ ثانیه نگه دارید